Goedemorgen allemaal! Gooi je koffie maar in de blender met een snufje AI-nieuws, want we hebben de hoofdpunten van deze morgen voor je klaarstaan. Zet je schrap voor een verhit debat over de kosten van het genereren van AI-afbeeldingen, en pak ook nog even wat verwarring rondom iPhone’s computationele fotografie en enige verontrustende vragen over onafhankelijke games mee.
Bijten we het spits af met de iPhone. Vraag je je af hoe die obscure foto’s zijn gemaakt die we deze week deelden? Wel, blijkt dat de computationele fotografie van de iPhone aan het werk was. Confuus? Wij ook. Kortom, Apple gaat steeds vaker de AI-route op om de fotokwaliteit te verbeteren, waardoor foto’s er soms nogal… nou ja, laat ons zeggen “uniek” uitzien. Zo uniek dat het nota bene nieuws is geworden!
Nu we nadromen over futuristische foto’s, laten we het over het heden hebben. Ieder jaar duikt tijdens de Game Awards dezelfde vraag op: Wat betekent indie nu eigenlijk? Het lijkt dat de groei en volwassenwording van de game-industrie tot wat onduidelijkheid heeft geleid over wat nu precies een indie game maakt. Is het een financiële kwestie, of gaat het om de vrijheid van de ontwerper? Of is het allebei? Wij kunnen ook niet alle antwoorden hebben, maar het is in ieder geval food for thought bij het ontbijt.
Tot slot hebben we nieuws vanuit Google. Google zou naar verluidt de lancering van hun Gemini AI project hebben uitgesteld naar 2024. Jammer genoeg moeten we dus nog even wachten op dit veelbelovende project. Maar hey, misschien is het wel beter zo. AI ontwikkeling is immers geen sprint, maar een marathon. Bovendien geeft dit uitstel ons de tijd om een meer grondige kijk te nemen op de kosten en gevolgen van AI-technologieën.
En dat zijn de highlights van deze morgen. Gedaan met je koffie? Mooi, dan kan je je dag nu écht starten. En zoals altijd, blijf op de hoogte van het laatste nieuws in de AI wereld – we zijn er zeker van dat de toekomst spannend blijft. Tot morgen!